Vanaf 1 december 2023 ben ik, Anja Janssen, de ombudsman Groningen. U kunt bij de ombudsman terecht voor klachten of signalen over de dienstverlening van de gemeente Groningen, stichting WIJ Groningen en het Noordelijk Belastingkantoor.
Stel, u voelt zich niet goed behandeld, u krijgt niet de informatie waar u recht op denkt te hebben, u moet wel erg lang wachten op een reactie of u begrijpt niet wat er van u wordt verwacht. Allemaal redenen om contact te zoeken met de ombudsman. De ombudsman is onpartijdig en onafhankelijk. Samen met de medewerkers van bureau ombudsman kan ik onderzoeken wat er mis is gegaan in het proces, beoordelen of u netjes bent behandeld of met aanbevelingen richting organisatie komen zodat het een volgende keer beter gaat. Regelmatig kan ik door een snelle actie een lastige situatie vlottrekken. Het kan ook zijn dat het advies is dat u eerst contact legt met de gemeente, WIJ of het NBK, bijvoorbeeld door daar een klacht in te dienen. Hoe dan ook, samen met u bekijken we wat een volgende stap kan zijn. Op onze website www.ombudsmangroningen.nl vindt u meer informatie over de ombudsman.
Elke week drink ik ergens een kop ombudskoffie mee. Gewoon, om in gesprek te komen met inwoners, om te vertellen wat ik doe en om te horen wat mensen bezighoudt. Ik bedenk zelf waar ik heen ga, maar ik zie ook graag een uitnodiging tegemoet. Dus heeft u een goed idee….? Laat het mij dan vooral weten.
Anja Janssen
Ombudsman Groningen
050 318 65 68
Telefonisch bereikbaar 9.00 – 12.30 uur (ma t/m do)